Сайт  як віртуальна творча лабораторія вчителя

Столяр працює з деревиною, швея – з тканиною, кухар – з харчовими продуктами, вчитель – з інформацією. Чим більше він працює, тим більше потребує свого ресурсу. Щоб провести хороший урок, позакласний захід, підготуватися до виступу, підвищити свій професійний рівень вчитель опрацьовує інформацію, основним джерелом якої на сьогодні став Інтернет. Там "наші" календарні плани, конспекти уроків, готові презентації, відео фрагменти, виступи, заходи і т .д.

А чи задумувались коли-небудь ми про те, хто наповнює Інтернет такою масою цінної інформації? Люди! Інші люди: вчителі, науковці, дослідники, ентузіасти. Це вони все це виложили і, зверніть увагу, в більшості випадків, "просто так". 

Кожен вчитель, навіть самий "нетворчий" є індивідом, а тому є продуцентом нових ідей, модифікатором чужих, і все це примножує і урізноманітнює знання, інформацію. Ми інколи не помічаємо в собі креатизму, хоча постійно творимо щось нове. Нам завжди є чим поділитися з іншими. Євангельська істина говорить: блаженніше давати, ніж брати.

Саме тому я хочу поділитися досвідом створення власного інтернет-ресурсу як засобу долучення себе до сфери обміну інформацією.

Перше логічне запитання: для чого мені сайт? По-перше, він дуже добре підходить в якості портфоліо, щоденника для обліку своєї діяльності. Таке портфоліо не просто сучасне, але й зручне. Адже ви можете зберігати в ньому не просто записи про події, але й цифрові фото, відео. Воно не зношується, не губиться, не забувається при зміні місця проживання. Воно доступне у всіх точках доступу до Інтернету.

По-друге, сайт може бути банком накопиченої, напрацьованої інформації у найрізноманітніших її формах. Це власні розробки уроків, мультимедійний супровід до них, методичні розробки, складені кросворди, тести, завдання, конкурсні роботи. Особисто мені простіше завантажити свої матеріали зі свого сайту, ніж знайти їх на своєму комп'ютері. Сайт має чітку систематизовану структуру, що полегшує процес пошуку необхідної інформації.

По-третє, через сайт вчитель представляє себе, рівень своєї професійної майстерності, свої досягнення, результати роботи над особистою науково-методичною проблемою. Таке представлення потрібне при атестації, участі в конкурсі "Вчитель року". Вчитель повинен бути зацікавленим у тому, щоб знали його, його майстерність, особливо в період «Великої реформації освіти», коли вчитель трансформується з простого працівника освітньої галузі на суб’єкта ринкових відносин у сфері надання освітніх послуг. Ваш сайт в цьому випадку – безкоштовна реклама, яка працює на вас. При цьому, хто знає, можливо ваш сайт в поєднанні з вашими підприємницькими здібностями стане джерелом фінансових надходжень. Це не виключається.

Ваш особистий сайт може стати мостом єднання думок, поглядів для налагодження взаємовигідної співпраці, спілкування. Не виключення, що людина, яка сьогодні знайшла вас через ваш сайт і якій сьогодні потрібні ви і ваше, завтра стане в пригоді вам. Не завжди, але й нерідко людина, яка дає свою інформацію «просто так», отримує її  також «просто так».

Кожен вчитель – не просто вчитель. Серед вчителів є поети, співаки, спортсмени, муляри, сантехніки, швеї, кондитери, політики… І головне, як правило, цього ніхто, крім вас і вашої родини, не знає. Прикро. Але існує самвидав: ваш сайт. Ви можете створити сторінку, де виложите душу. Вчитель не може бути нетворчим, адже ж він вчитель!

Портфоліо, банк інформації, самореклама, сфера спілкування, афіша творчості – і все це 5 в одному.

А тепер конкретніше про мій сайт. Я його створив рік тому. Молодий він і невеликий. Він служить мені всім тим, що сказано раніше. Тепер замість маси інформації я маю чітку структуру її розташування інформації. В ньому зберігається моє професійне портфоліо, щоденник подій: участі в різних методичних та практичних освітніх заходах, конкурсах. Тут мої нагороди, сертифікати, фотофакти, результати роботи. Структура сайту багаторівнева, що полегшує навігацію ним.

Пропоную його до користування вчителям свого фаху на різних масових заходах: в рамках районного методичного об’єднання, на обласному семінарі вчителів економіки в с. Дубове, районному семінарі вчителів географії в смт. Стара Вижівка. Дуже приємно знати, що мої матеріали потрібні іншим, про що отримує усні свідчення, а також результати дослідження Гугла.

Окрім особистого сайту працює сайт школи. На ньому розміщую роботи учнів:  презентації, кросворди.

Отримавши досвід роботи у віртуальній лабораторії і оцінивши її переваги, спільно з методистом та головами окружних методичних об’єднань вчителів географії працюємо над створенням, розробкою структури та заповненням сайту районного методичного об’єднання вчителів географії району. В ньому передбачається розміщувати результати роботи районного і окружних МО, матеріали відкритих уроків, завдання і результати олімпіад та конкурсів, а також є сторінка форуму, де вчителі зможуть обговорювати проблеми викладання предмету, радитися, ділитися досвідом.

А тепер головне. Як же створити той сайт. Тепер це не захмарні технології, а зовсім проста річ, яка не потребує особливих знань мов програмування. Потрібні елементарні навики роботи з мишкою, підключений Інтернет і трохи логіки. В Інтернеті є багато конструкторів, які дають можливість безкоштовно, на основі заготовок створити свій сайт практично за кілька хвилин, а потім потрохи його наповнювати матеріалом. Це як з кучі запчастин дитячого конструктора скласти дім. Ось приклади деяких таких он-лайн-конструкторів: www.ucoz.ua, www.webnode.com.ua, www.ua.jimdo.com, www.sites.google.com, http://nethouse.ua/, http://www.webkonstruktor.com/, www.wordpress.co.ua... Також можна завітати на заняття районного майстер-класу з питань підвищення якості географічної освіти засобами інформаційно-комунікаційних технологій навчання, одне з занять якого буде присвячено створення власного он-лайн-ресурсу.

Мати власний сайт – це не вимога, це право, яке робить сучасного вчителя сучасним, комунікабельним, виводить його за межі шкільного забору і розширює ці межі до меж ноосфери Вернадського. Інформація – це такий ресурс, якого при віддаванні не меншає, а при обміні подвоюється в обох. Тож, заходьте: https://svgp.jimdo.com/

 

Можливості людини безмежні, якщо їй не важливо, хто отримає нагороду 

“There is no limit to the amount of good you can do if you don't care who gets the credit.”